In actie voor de Voedselbank!

Voedselbankzaterdag 10 december 2022 18:23

Op 9 en 10 december stonden we samen met leden van PKN de Samenstroom bij de AH in Wieringerwerf om levensmiddelen in te zamelen voor de Voedselbank Kop van Noord. In totaal hebben we met elkaar het fantastische aantal van 75 gevulde kratten mogen overdragen.

Door alle omstandigheden waardoor de kosten op vele vlakken stijgen, zijn er steeds meer mensen die voor hun dagelijks brood afhankelijk zijn van de Voedselbank. De Voedselbank Kop van Noord, welke is gevestigd in Anna Paulowna, deelt momenteel wekelijks160 voedselpakketten uit in de gemeente Hollands Kroon en Schagen .

Als ChristenUnie maken we ons er sterk voor dat niemand in armoede hoeft te leven en dat kinderen ook niet in armoede hoeven op te groeien. Zo kunnen kinderen gebruik maken van de regeling Meedoen in de Kop en op die manier toch deelnemen aan een sportvereniging of hobbyclub om zo volwaardig op te kunnen trekken met hun leeftijdsgenootjes.

Daar zijn wij erg blij mee, maar desondanks zijn er gezinnen, die juist voor het meest elementaire in hun bestaan afhankelijk zijn van hulp. Als ChristenUnie helpen we dan graag een handje mee met het inzamelen voor de Voedselbank. Het is fijn dat supermarkten ook enthousiast meewerken aan deze actie en ruimte beschikbaar stellen.

Alle gulle gevers: hartelijk bedankt voor jullie royale bijdragen en de hartverwarmende reacties!