Samenzijn!

20210611 Afscheid op PWAzaterdag 12 juni 2021 18:53

Al een paar maanden geleden hadden we de datum van vrijdag 11 juni in de agenda gereserveerd, om op deze dag samen te komen voor de jaarlijkse afsluiting van het vergaderseizoen en om tastbaar afscheid te kunnen nemen van Johan Paul de Groot, die in januari de raad heeft verlaten en verhuisd is naar Ermelo.

In het afgelopen jaar hebben we elkaar, als bestuur en fractie,  menigmaal via het beeldscherm kunnen ontmoeten, maar wat keken we uit naar de tijd dat de Corona beheersbaar zou worden, de mogelijkheden verruimd gingen worden, en elkaar fysiek te ontmoeten.  Vrijdag 11 juni een prachtige en stralende dag, in de middag arriveerden we in Ermelo, waar Johan Paul ons met zijn warme hartelijkheid ontving en de koffiebonen al heerlijk gemalen werden. Fijn om elkaar te zien, te spreken en terug te blikken op van alles wat er het afgelopen jaar heeft gespeeld.

20210611 Afscheidskado JP

Er werd met dankbaarheid een afscheidswoord uitgesproken en een cadeau overhandigd aan Johan Paul.  Het beeld van de ijsvogel staat symbool voor zonneschijn, voorspoed en loyaliteit, maar ook voor doorzettingsvermogen en doelgerichtheid. Mooie en krachtige kenmerken die we ook zo in Johan Paul als mens en raadslid voor de ChristenUnie hebben mogen zien en ervaren.

Hierna werd het tijd voor een wandeling door de prachtige Hanze- en vestingstad Harderwijk. Onze voorzitter had hiervoor een prachtige route uitgestippeld waarbij we veel geschiedenis tegen  zijn gekomen, prachtige tuinen en bomen, uitzicht op het water etc. Ter afsluiting kregen we een rondleiding op het Vakantieschip de Prins Willem-Alexander door de kapitein. Een schip dat nu nog in de haven ligt maar gelukkig ook het startsein weer heeft gekregen om een Coronaproof testvaart te gaan maken. Het schip is geheel aangepast voor gasten met een zorgvraag en wordt veelal ingehuurd door organisaties en zorginstellingen voor een vakantie, die anders niet mogelijk zou zijn geweest.

Tot slot hebben we het samenzijn afgesloten met een maaltijd. Kortom, een zeer waardevolle afsluiting van het vergaderseizoen en afscheid van ons voormalig raadslid, waar we dankbaar op terugkijken.

op de groepsfoto v.l.n.r.  Marjon (fractievoorzitter) Vera (permanente campagneteam) Hans (fractieondersteuner) Johan Paul (voormalig fractievoorzitter) Sylvia (secretaris / penningmeester) Piet (afdelingsvoorzitter) en Mieke (steunfractielid)