Groen licht voor Sportcampus De Terp

Voetballende kinderenmaandag 26 oktober 2020 19:08

Wat een mooie dag vandaag; na al die jaren vandaag groen licht om een belangrijke volgende stap te zetten in de realisatie van de Sportcampus. Begonnen als wild idee, is het uitgegroeid tot een plan van formaat. We denken met name even aan de mensen van het eerste uur, die zich ongelofelijk hebben ingezet zonder enige garantie op succes. Vasthoudend, positief en met een enorme dosis energie; hierin zien we een stukje terug van de pioniersgeest van de Wieringermeer.

Dan naar het plan zelf: het ziet er heel erg goed uit. En dat is nodig ook, want het betreft de grootste investering van Hollands Kroon tot nu toe; het gaat om ontzettend veel geld. Dan moet je wel zoveel mogelijk garanties hebben dat het geld ook goed besteed wordt. Bestuurlijke continuïteit is daarin van essentieel belang, maar ook de professionele ondersteuning waar nodig. En uiteraard met een scherp toeziend oog vanuit de gemeente.

Volgens de ChristenUnie is aan al die criteria meer dan voldaan. We hebben de Stichting stevig bevraagd hoe dit georganiseerd is, hoe de continuïteit van bestuur gewaarborgd is en hoe de organisatiestructuur eruit ziet met financiële verantwoording. De antwoorden waren meer dan overtuigend. En dat maakt dat de ChristenUnie vol vertrouwen uitziet naar de uitwerking van de Samenwerkingsovereenkomst en de realisatie van de Sportcampus.

Nog even terug naar de vraag of het niet beter zou zijn als we dit als gemeente zelf zouden gaan realiseren en het antwoord daarop is even kort als krachtig: nee. We willen deze mooie dag niet verpesten door zure gedachten over wat onder regie van de gemeente wat minder goed is gegaan, maar willen vooral vertrouwen uitspreken in de Stichting Sport en Welzijn Wieringermeer. Mooi dat een groep inwoners tot zoveel in staat blijkt te zijn en een mooi signaal naar alle inwoners van Hollands Kroon: als je met en goed en gedegen onderbouwd plan komt waar veel draagvlak voor is, dan is er heel veel mogelijk. En dat is één van de mooie kanten van onze gemeente.