Het is nu klaar met het verbouwen van het MFA!

Hollands Kroon logodonderdag 20 juni 2019 23:04

In grofweg tien jaar tijd is het pand nu drie keer verbouwd, wordt nu voor de derde keer de buitenruimte ingericht, met name op het gebied van parkeren en is de riolering toe aan groot onderhoud. Dit is niet best! Niet echt een toonbeeld van efficiënt en doelmatig werken.

Hoe de ChristenUnie ook baalt van het gedoe rond het MFA, we moeten nu wel iets, want de riolering is ernstig verzakt en dit kan zo niet langer. Er moet iets gebeuren. Ook met de verkeersveiligheid in de huidige situatie is het treurig gesteld.

De combinatie van noodzakelijke aanpak van verkeersveiligheid en de verzakkende riolering dwingen ons echter om aan de slag te gaan met dit gebouw en dan kunnen we het beter in een keer goed doen. Daarom stemt de ChristenUnie ook in met het plan om natuur en ecologie te verbinden aan het MFA en dan in het bijzonder aan de basisscholen die hierin gevestigd zijn. Het brengt de natuur dichterbij en dat is waardevol voor deze scholen.

Een mooi plan, maar het had alleen ook in één keer gekund en gemoeten. Daarom heeft de ChristenUnie er bij het college op aangedrongen dat er goed oog is voor de uitvoering en met name ook de kwaliteit, want de komende jaren, laten we maar zeggen: minimaal de komende tien jaar, hoeft het college niet bij de ChristenUnie meer aan te kloppen met plannen in en rond het MFA.