Actie voor Voedselbank Middenmeer levert 27 volle kratten op!

Ben Noordermeer en Marjon Tolhuis in actie voor de Voedselbankvrijdag 22 februari 2019 21:15

Vandaag hebben we bij de Dekamarkt in Middenmeer gestaan om levensmiddelen in te zamelen voor de Voedselbank Kop van Noord. Aan het eind van de dag hebben maar liefst 27 volle kratten kunnen overdragen aan de Voedselbank.

Ondanks dat het weer een stuk beter gaat met de economie, zijn er nog steeds mensen die voor hun dagelijks brood afhankelijk zijn van de Voedselbank. Regionaal worden zo'n 1500 inwoners door de Voedselbank ondersteund en hoewel het aantal mensen dat is aangewezen op voedselhulp gelukkig gestaag afneemt, is deze voorziening helaas nog steeds noodzakelijk.

Als ChristenUnie maken we ons er sterk voor dat niemand in armoede hoeft te leven en dat kinderen ook niet in armoede hoeven op te groeien. Zo kunnen kinderen gebruik maken van de regeling Meedoen in de Kop en op die manier toch deelnemen aan een sportvereniging of hobbyclub om zo volwaardig op te kunnen trekken met hun leeftijdsgenootjes.

Daar zijn wij erg blij mee, maar desondanks zijn er gezinnen, die juist voor het meest elementaire in hun bestaan afhankelijk zijn van hulp. Als ChristenUnie helpen we dan graag een handje mee en zamelen een aantal keren per jaar voor de Voedselbank in bij supermarkten. Het is fijn dat de meeste supermarkten ook enthousiast meewerken aan deze actie en ruimte beschikbaar stellen. Zo ook de Dekamarkt in Hippolytushoef, waar we op vrijdag 1 maart zullen staan van 9 uur 's morgens tot 18:00 uur 's avonds.

Alle gulle gevers en de medewerkers en directie van de Dekamarkt in Middenmeer: hartelijk bedankt voor jullie royale bijdragen en de hartverwarmende reacties!