Leuk, die digitale bezoekers, maar hoe zit het met de echte toeristen?

jp6maandag 10 december 2018 13:59

In het regionale verband De Kop Werkt is €1.600.000 uitgetrokken om toeristen naar Noord-Holland Noord te lokken. En eerlijk is eerlijk: we hebben veel te bieden. Unesco Werelderfgoed de Waddenzee met het Waddeneiland Wieringen, bloemencorso in Winkel, het grootste aaneengesloten bloembollengebied ter wereld in Anna Paulowna, de Visserijdagen in Den Oever en ga zo maar door!

Het zou dus niet zo moeilijk moeten zijn om de regio te verkopen en als je ook nog eens 1,6 miljoen euro uittrekt om het van toeristen uitpuilende Amsterdam hierheen te halen, dan is het helemaal appeltje-eitje. Zou je zeggen.

Tijdens de presentatie aan de Regionale Raadscommissie Noordkop in Schagen kregen we een mooi overzicht van bezoekers. Tenminste, van de digitale bezoekers. Hoeveel unieke kliks er zijn, van welk platform (IOS, Android etc.) de bezoekers afkomstig zijn en ga zo maar door. Prachtige cijfers die inderdaad een mooie groei laten zien. Het lijkt erop dat de campagne succesvol is.

De ChristenUnie wil alleen wel meer resultaten zien dan een toename in het aantal digitale bezoekers en verwacht van de stuurgroep bij een volgende presentatie boter bij de vis. We investeren maar liefst €1.600.000 in dit project en dan kan het niet zo zijn dat we geen enkel idee hebben of het een zinvolle investering is. De ChristenUnie roept dan ook de Stuurgroep op om hierover duidelijkheid te geven en aan te tonen dat dit geld op een goede wijze besteed is.