Wim Holsappel koninklijk onderscheiden

vrijdag 27 april 2018 19:24

Tijdens de jaarlijkse lintjesregen op donderdag 26 april heeft onze oud-voorzitter Wim Holsappel, tot zijn grote verrassing, uit handen van burgemeester Nawijn een Koninklijke onderscheiding mogen ontvangen.

De aanvraag voor deze decoratie is ingediend door de ChristenUnie. In november 2017 hebben wij afscheid genomen van Wim als voorzitter nadat hij zich bijna 40 jaar heeft ingezet voor de lokale ChristenUnie en de voorloper GPV. Naast zijn enorme inzet voor het bestuur en de fractie en daarmee voor de inwoners van de gemeente verricht Wim op verschillende andere vlakken vrijwilligerswerk, zoals bij de mannenvereniging, de Voedselbank, ICT activiteiten op school, de badmintonvereniging Rebad en vele andere.

Al deze organisaties en verenigingen hebben de aanvraag dan ook van harte ondersteund. Wij zijn dan ook zeer verheugd dat de aanvraag is gehonoreerd en alle vrijwillige inzet die Wim heeft verricht in zijn omgeving is gewaardeerd met een Koninklijke onderscheiding. De feestelijke bijeenkomst werd gehouden in de raadszaal van Hollands Kroon in het bijzijn van zijn gezin, een afvaardiging van ondersteuners en namens de ChristenUnie Marjon Tolhuis en Sylvia Bergsma.