Kerkentour: op bezoek bij de Lucaskerk in Winkel!

Lucaskerk Winkelmaandag 12 maart 2018 12:52

Op de zondagochtend van 11 maart hebben wij als ChristenUnie Hollands Kroon een kerkdienst bij gewoond bij de Protestantse Gemeente Winkel en omstreken. We werden heel hartelijk ontvangen in de Lucaskerk, het mooie oude gebouw staat aan de Dorpsstraat in Winkel.

Na het welkom en de mededelingen werd onder begeleiding van de organist, spelende op het prachtige monumentale Knipscheerorgel uit 1862, met elkaar gezongen. De bloemschikking, overweging en het Paasproject van de kindernevendienst sloten als één geheel op elkaar aan. Op de 4de zondag in de 40-dagentijd mochten we met elkaar stilstaan bij de weemoed en het verdriet aan de ene kant en aan de andere kant de vreugde en blijdschap waar we naar uit mogen kijken.

We kunnen wel eens het gevoel hebben met lege handen te staan en dat kan als ongemakkelijk ervaren worden, aan de andere kant mogen we erop hopen en vertrouwen dat we daardoor "zaad" kunnen ontvangen welke verder tot ontplooiing en bloei kan gaan komen en welke vreugde geeft. Tijdens de collecte, die door kinderen uit de gemeente werd opgehaald voor een specifiek gezins- en scholingsdoel in Oeganda, kregen alle aanwezigen een "startpakketje" uitgereikt.

Na de kerkdienst kregen wij de gelegenheid om kennis te maken met de gemeenteleden en hebben vele enthousiaste en waardevolle gesprekken gevoerd. We mochten een stukje meebeleven van de warmte van deze gemeente. We kijken terug op een fijne zondag ochtend.

Beste mensen van De Lucaskerk in Winkel, bedankt dat wij de kerkdienst mee mochten maken en de hartelijke en gastvrije ontvangst!
foto van ChristenUnie Hollands Kroon.