Sloop verwaarloosde panden en maak vaart met nieuwbouw

Primalichtwoensdag 14 februari 2018 10:55

Tien jaar geleden moesten tal van bewoners, waaronder veel ouderen, hun woning gedwongen verlaten omdat de woningen gesloopt zouden worden en er nieuwbouw zou komen. Mooie, betaalbare en energiezuinige woningen moesten er komen, zodat de wachtlijsten voor een passende woning voor starters, maar ook voor senioren fors minder zou worden. Mooie plannen, waar maar weinig van terecht is gekomen.

Ook staan er panden, die al jarenlang verwaarloosd worden, zoals bijvoorbeeld de Oude Beurs in Middenmeer en Primalicht in Wieringerwerf. Ook de braakliggende stukken, zoals op de ir. Ovingestraat of de locatie "Cremers" zijn een aanfluiting.

We begrijpen dat het tijdens de economische crisis niet zo makkelijk was om te bouwen, maar die is alweer een paar jaar voorbij en daar kunnen de gemeente en de woningcorporaties zich niet meer achter verschuilen.

De ChristenUnie wil dat er vaart wordt gemaakt met het realiseren van mooie, duurzame nieuwbouw op de braakliggende percelen en dat wat gesloopt moet worden ook daadwerkelijk gesloopt wordt. Het heeft nu lang genoeg geduurd.