Grip op ICT

foto datadonderdag 02 november 2017 15:47

De ICT kosten van Hollands Kroon rijzen de pan uit en regelmatig hebben wij gepleit voor meer grip op ICT kosten. Als leek is het lastig te beoordelen of investeringen ook het gewenste resultaat opleveren en om de verkooppraatjes op waarde te schatten.

Namens Binnenlands Bestuur kunnen de kosten van ICT bij Nederlandse gemeenten worden onderzocht en in kaart gebracht. Daarmee krijg je inzichtelijk hoe het de ICT ervoor staat; hoe de kwaliteit is en hoe de kosten zich verhouden tot andere gemeenten. Naar onze mening een noodzakelijk onderzoek om duidelijkheid te hebben over nut en noodzaak van deze investeringen. De kosten hiervoor bedrag €6500 per jaar en als je daarmee inzicht krijgt of het budget van €4.500.000 verantwoord is, zijn deze kosten acceptabel.

De ChristenUnie Hollands Kroon is blij dat het college onze oproep heeft overgenomen en zich gaat aansluiten bij het eerstvolgende onderzoek.