ChristenUnie Hollands Kroon in actie voor de Voedselbank

Ben Noordermeer en Marjon Tolhuis in actie voor de Voedselbankdinsdag 21 november 2017 15:32

MIDDENMEER – De Voedselbank “Kop van Noord” wil een steun in de rug bieden aan mensen die kortere of langere tijd financieel echt niet rond kunnen komen. Helaas zijn ondanks het economisch herstel nog steeds veel mensen afhankelijk van de Voedselbank om eten op tafel te krijgen. In 2016 heeft de Voedselbank “Kop van Noord” aan maar liefst 355 volwassenen en 281 kinderen hulp geboden in de vorm van het verstrekken van dagelijkse boodschappen.

De ChristenUnie Hollands Kroon steunt de Voedselbank van harte en heeft daarom op vrijdag 17 november bij de Dekamarkt in Middenmeer allerlei boodschappen ingezameld voor de Voedselbank. Maar liefst 24 volle kratten was de oogst van deze actie. Fractievoorzitter Johan Paul de Groot: “het is natuurlijk triest dat de Voedselbank de snelst groeiende bank van Nederland is, maar dankzij de Voedselbank worden wel heel veel mensen geholpen. Geen mens verdient het om honger te lijden, maar zeker kinderen niet. Kinderen mogen niet met rammelende magen naar bed gaan, zoiets mag nergens, maar zeker niet in Hollands Kroon. Daarom ben ik blij dat we een handje mogen helpen.

Veel inwoners bleken deze opvatting te delen, want met 24 grote kratten vol met rijst, macaroni, soep, koffie, thee, wasmiddelen en douchespullen toonde het winkelend publiek zich solidair met hun medemens. “Hartverwarmend om te zien hoe de mensen hun hart laten spreken,” aldus Marjon Tolhuis, “dit is echt omzien naar elkaar”.

Naast deze actie zijn regelmatig bij de verschillende kerken inzamelingen voor de Voedselbank. Meer informatie over waar en wanneer de inzamelingen plaatsvinden is te vinden op https://voedselbankkopvannoord.nl